14 januari 2016

Tekstschrijver

Zelf doen of niet
Iedereen kan een tekst schrijven, toch?! Maar niet iedere tekst heeft dezelfde impact. Regelmatig hoor ik van opdrachtgevers dat ze van mening zijn dat ze hun eigen (web)teksten moeten kunnen schrijven. In de praktijk blijkt dit vaak een stuk lastiger te zijn.

 

Uitstel
Het gevolg is, dat het schrijven van de webteksten wordt uitgesteld of nagelaten. Wanneer de huidige teksten niet (meer) voldoen of er (nog) geen webteksten zijn, blijft de website van de ondernemer vaak maanden lang ‘under construction’. Wat ook kan, is dat op jouw website /webshop geen pakkende teksten staan, waardoor je bezoekers binnen een paar seconden door klikken naar misschien wel de concurrent.

 

Het kost je omzet
Heb je er al eens bij stil gestaan dat je dit klanten en omzet kan kosten? Wat zijn de gevolgen van geen of slechte teksten op de vindbaarheid en zichtbaarheid van je website /webshop? Als je dit wilt voorkomen, raad ik je aan niet te lang meer te wachten.

 

Om wie draait het eigenlijk?
Bezoekers op je site moeten binnen een paar seconden gegrepen en geprikkeld worden. Je moet ze het gevoel geven dat het om hun behoefte, de klant, draait en niet om jouw bedrijf. Daarmee vergroot je de gunfactor. Kijk maar eens naar de website van jouw concurrent. Om wie draait daar de tekst? Dit is een goede manier om je direct duidelijk te onderscheiden.

 

Spring er uit! Vergroot je aantrekkingskracht door zichtbaar te zijn.

 

Onderscheidend, uitnodigend, wervend
Maak voor resultaatgerichte teksten gebruik van een ervaren tekstschrijver. Ik schrijf teksten die voorzien in de behoefte van jouw bezoekers. De teksten zijn onderscheidend, uitnodigend, wervend en waar gewenst ook zoekmachine vriendelijk. Dit geeft je conversie zeker een boost.